مطالب مفید عکاسی

نکاتی که در عکاسی فرمالیته و اسپرت باید به آنها توجه کنیم
SuperUser Account

نکاتی که در عکاسی فرمالیته و اسپرت باید به آنها توجه کنیم

از آنجا که بیشتر عروس و دامادها خواستار برگزاری مراسم خاص برای این روز هستند، و تمام تلاش خود را می کنند از هیچ چیز برای ثبت خاطره این روز کم نگذارند. این روزها گرفتن عکس اسپرت و فرمالیته قبل از مراسم عروسی خیال زوج ها را تا حدودی در روز مراسم راحت میکند.

در این مقاله توسط گروه استودیو نورا فیلم گردآوری شده است قصد داریم کمی راجع عکس ها و کلیپ های قبل از عروسی صحبت کنیم.

 

عکاسی اسپرت عروس و داماد چیست؟

این شویه عکاسی کمی با عکاسی های دیگر فرق دارد. درست که در آن عروس و داماد از لباس های اسپرت استفاده میکنند ولی باید در عکس خود ظرافت و زیبایی عروس و داماد را نشان دهند. باید عکس طوری گرفته شود تا نمایی از خود واقعی عروس و داماد را بنمایش بگذارد.

معمولا عروس و دامادها قبل از عروسی و در بعضی مواقع بعد از آن به آتلیه میروند و بجای استفاده از لباس های رسمی از لباس های اسپرت استفاده می کنند. در نتیجه ژست آنها نیز از حالت رسمی به حالت راحت و اسپرت تغییر می کند. عکس هایی که با لباس اسپرت گرفته می شود معمولا عکس های شادتری هستند.

 

انتخاب لباس برای عکاسی اسپرت

در اکثر مواقع زوج ها از لباس هماهنگ و ست استفاده می کنند. که این مسئله به فضای انتخابی و سلیقه شما بستگی دارد. در انتخاب لباس بد نیست به پیشنهادهای عکاس توجه کنید چرا که براساس تجربه ای دارد میتواند گزینه های خوبی را به شما پیشنهاد دهد. برای اینکه عکسهای شما از حالت تکراری خارج شود شما میتوانید از چند دست لباس یا در فضاهای مختلف عکاسی کنید.

 

چند نکته در مورد انتخاب لباس:

  • لباسهای ست بپوشید
  • لباس های هماهنگ بپوشید
  • از رنگ های مکمل استفاده کنید
  • لباس های پیشنهادی برای خانم ها: تی شرت، شلوار جین، پیراهن کوتاه و ....
  • لباس های پیشنهادی برای آقایان: پیراهن، تی شرت، شلوار جین و ....
  • عکاسی اسپرت را میتوان در فضای باز مانند باغ، تپه و... گرفت و هم میتوان از فضای آتلیه استفاده کرد. خوابیدن روی چمن، دوچرخه سواری در مسیرهای طبیعی از جمله عکاسی اسپرت در فضای باز می باشد.

 

عکاسی فرمالیته

در عکاسی فرمالیته عروس دامادها یا از همان لباس عروسی استفاده میکنند یا لباس متفاوتی برای عکاسی فرمالیته انتخاب میکنند.

 

اگر از لباس عروس در روز فرمالیته استفاده میکنید

از معضلات مهمی که استفاده از لباس عروس در روز فرمالیته دارد این است که ممکن است در طول مدت عکسبرداری و فیلمبرداری به لباس آسیب برسد و یا کثیف شود. و شما باید بعد از عکاسی لباس را به خشکشویی و یا برای ترمیم به مزون تحویل دهید.

بعضی از عروس خانم ها ترجیح می دهند عکس های آلبوم عروس آنها متفاوت باشد به همین علت مدل مو و آرایش خود را در روز فرمالیته متفاوت درست می کنند. و همچنین ترجیح میدهند لباس آنها نیز متفاوت باشد برای این امر در صورت استفاده از یک لباس میتوانید تغییراتی را روی لباس انجام دهید مثلا در صورت امکان مدل آستین لباس را عوض کنید یا از کت دانتل استفاده کنید و موارد اینچنینی .

 

اگر لباس فرمالیته شما متفاوت است

در صورت نداشتن محدودیت های مالی پیشنهاد می شود لباس های متفاوتی را برای روز فرمالیته خود تن کنید.

لباس سفید ساده بلند میتواند یکی از انتخاب های لباس فرمالیته باشد که در عین حال که قیمت مناسبی دارد جلوه زیبایی به عکس های شما میدهد و عکس ها و کلیپ فرمالیه شما را زیبا میکند.

 

مطلب قبلی فیگور و ژست مادر در آتلیه بارداری
مطلب بعدی چگونه کودک خود را برای عکس آماده کنیم؟
Print
702