مطالب مفید عکاسی

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی
SuperUser Account

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی چیست؟

مراسم فرمالیته عروسی یعنی اینکه پیش از جشن اصلی، به آرایشگاه می روید تا آرایش شوید و بعد در باغ یا آتلیه یا هر فضایی که مدنظرتان هست عکاسی یا فیلمبرداری می کنید، دیگر عجله ای برای رسیدن به جشن عروسی ندارید و فرصت کافی برای گرفتن عکس و فیلم را دارید و این کاری است که در مراسم فرمالیته انجام می شود.

روز فرمالیته

آرایش و عکاسی فرمالیته، شبیه سازی روز عروسی شما است. شما در یک روزی که نه فامیل و نه آشنایی هست، عروس و داماد می شوید. موهای تان را آرایش می کنید، لباس عروسی و دامادی می پوشید، تاج عروس می گذارید و دقیقا هر کاری که روز عروسی انجام می دهید را چند روز قبل  یا چند هفته قبل درست مثل همان چیزی که در روز عروسی در ذهنتان است را انجام می دهید. به این مراسم می گویند روز فرمالیته قبل از جشن عروسی. جالب برای آشنایی با این مراسم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آرایش فرمالیته چند وقتی است که باب شده است. شما برای این که روز عروسی خستگی و استرس زیادی را تحمل نکنید، این فرصت را دارید که یک بار عروسی را از قبل تمرین کنید و زیر بار خرج یک مراسم فرمالیته می روید تا در روز عروسی تان همه چیز عالی و مطابق زمانبندی شما باشد.

لباس مناسب و راحت برای مراسم فرمالیته

لباس عروس و داماد در مراسم فرمالیته می تواند لباسی راحتتر از لباس عروسی باشد. لباس عروسی خیلی رسمی تر و خاص تر است. برای انتخاب لباس فرمالیته سخت گیری نکنید. لباس های عروس در مراسم فرمالیته، پفی دار، دانتل و یا پارچه های کار شده نیست. داماد نیز می توانید کمی راحت لباس بپوشد. مثلا از ساسبند برای شلوارش استفاده کند و یا جلیقه های رنگی با شلوار بپوشد. فرض کنید این استایل با یک کروات پاپیونی بسیار شیک و زیبا خواهد شد و نیازی به پوشیدن کت هم ندارد.

لباس مناسب برای ساقدوش ها

ساقدوش ها هم مثل عروس لباس هایی ساده و راحت که می تواند جنس حریر یا ساتن باشد را بپوشند. لباس ساقدوش ها می تواند کوتاه یا بلند طراحی و دوخته شود. رنگ لباس ساقدوشها هم می تواند با رنگ گل و یا تاج عروس ست شود. مدل موهای ساقدوش ها هم می تواند باز باشد و یا ساده آرایش شود. مدل لباس ساقدوش ها می تواند یک مدل مثل هم دوخته شود و یا مدل های مختلف با یک جنس از پارچه باشد. ولی بهتر است از مدل های یک شکل استفاده شود.

نکات دیگر برای مراسم فرمالیته

با مراسم فرمالیته شما می توانید، عروس و داماد شدن را قبل از جشن اصلی تان تجربه کنید. مدل راه رفتن، با هم صحبت کردن، خنده و نگاه تان به همدیگر، تمرین راحتی در لباسهایتان، رقصیدن، مخصوصا رقص آخر شب که خیلی هم احساسی و عاشقانه است و خیلی چیزهای دیگر.

در روز مراسم فرمالیته شما می توانید تمام عکس هایی که در ذهنتان است را بگیرید تا روز عروسی خیالتان راحت باشد. وقتی شما استرسی ندارید و شب قبل هم خواب خوبی کرده اید، صورتی بشاش و خندان دارید، و حتما عکسهای شما بسیار خوب خواهد شد. اگر هم روز عروسی نخواهید به باغ و یا آتلیه بروید و عکاسی کنید، دیگر لازم نیست صبح زود که معلوم نیست شب چه ساعتی خوابیده اید، به آرایشگاه بروید و مدام استرس صبح خواب ماندن را داشته باشید. شما عکس هایتان را قبلا با خیالی راحت گرفته اید و می توانید مثلا ساعت 10 صبح به آرایشگاه بروید و به راحتی و زمان خوب به جشن تان برسید. آقای داماد دیگر لازم نیست حتی تند رانندگی کنید و این برای آرامش او هم بسیار خوب است.

فکر کنید اگر جشن شما در فصل سرد زمستان باشد، مراسم فرمالیته می تواند بهترین گزینه باشد. حتی می توانید در یک روز آفتابی عکس های تان را بگیرید. اگر هم لباس عروس تان را خریداری کرده باشید، کافیست برای روز فرمالیته فقط یک دسته گل بگیرید و هزینه آرایش تان را که حدودا قیمت آن نیمی از آرایش روز عروسی است را بپردازید و روز عروسی تان را بدون کمترین استرسی برگزار کنید.

یک نکته: شما می توانید در روز مراسم فرمالیته تان به یک شهر یا کشور دیگر سفر کنید. اگر می توانید مبلغ سفر به یک کشور خارجی را تامین کنید و آنجا مراسم فرمالیته تان را برگزار کنید، قشنگترین عکس ها را می توانید بگیرید. و حتی همین شهرهای خودمان هم خیلی هزینه به صرفه تری دارد. مثلا شما تصور کنید یک تور کویرگردی بگیرید و همراه ساقدوشها، عکاس  و فیلمبردار با امکانات و وسایلی که قرار است ببرید آنجا عکاسی و فیلمبرداری کنید. هم فال است هم تماشا. عکس های کویری در آن نور و فضای باز با چشم انداز زیبای کویر، عکس های فوق العاده ای خواهد شد.

مطلب قبلی دانستنی های مراسم عروسی
مطلب بعدی مراحل عکاسی و فیلمبرداری مراسم عروسی
Print
995