مطالب مفید عکاسی

انتظاراتی که از یک آتلیه عروس مجرب می رود
SuperUser Account
/ دسته ها: مطالب مفید

انتظاراتی که از یک آتلیه عروس مجرب می رود

یکی از تاثیرگذارترین خاطره هایی که از مراسم جشن عروسی به یاد شما می‌ماند، عکس‌های به یاد ماندنی و خاص عروس و دامادی تان است، که همیشه شما را به یاد مهمترین شب زندگیتان می‌اندازد. باید گفت همین عکس ها و خاطرات شب عروسی تان هست

که باقی می‌ماند و همیشه جلوی چشم شماست و عشق زندگیتان را به شما یادآور می‌شود. پس برای ثبت این لحظات خوب باید به نکات و انتظاراتی که از یکآتلیه عروسدارید توجه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به برخی از این نکات بپردازیم.

 
امکانات 

هر آتلیه عکاسی ای مختص به هر عروس و دامادی در سبک‌های متفاوت دکورچینی می‌شود. بنابراین سبک مورد علاقه  خود را با مشاهده نمونه کارهای آتلیه انتخاب کنید. شما باید به هزینه های سبک انتخابی، تعداد عکس‌ها، نوع جنس کاغذ‌های عکس (مات و براق) و یا نوع نصب آنها بر شاسی و یا بوم توجه کنید. در ادامه امکانات بیشتری مثل تعداد برگ‌های آلبوم  عکس‌ها، نوع فضا، تعداد دوربین‌ها، زوایای مختلف عکاسیو فیلمبرداری و ... را هم مدنظر داشته باشید.

 
سبک ها

سلیقه ها در انتخاب سبک طراحی، ژستها و دکورهامتفاوت است. مثلا بعضیها دکور با فضایی تجملاتی را برای بکگراند عکس ها می‌پسندند و برخی افراد دکورچینی مدرن و ساده را دوست دارند، که همه اینها را باید از قبل با آتیله خود هماهنگ کنید تا مطابق انتظارات شما عمل کنند. اغلب عروس و دامادها ایده‌ای برای گزینش این قبیل موارد ندارند، پس بهتر است کار را به دست کاردان و عکاسان حرفه ای آتلیه خود بسپارند. عکاسان با تجربه بهتر می‌توانند شما را در انتخاب گزینه های مناسب راهنمایی‌کنند.

 

نکاتی درباره آتلیه عروس


1- آتلیه ‌های مجلل، دارای تجهیزات و امکانات زیادی هستند، اما شناخت یک آتلیه مناسب عروس فقط به یک عکاسی زرق و برق دار ختم نمی شود و دربرخی موارد همه چیز به نتیجه عکس بستگی دارد. پس باید این نکته را فراموش نکنید که تجملات و تجهیزات بسیار کافی نیستند و چه بسا شما وارد یک عکاسی معمولی شوید و ذوق هنری را در نمونه کارهای آن مجموعه تحسین کنید.

حتما با کارشناسان حرفه مورد نظرتان در رابطه با تم تصاویر دلخواه و خواسته هایتان صحبت کرده و با آنها مشاوره کنید.

2- آتلیه ای را از قبل بررسی و انتخاب کنید که تجهیزات و وسایل عکاسی اش اجاره ای نباشد. متاسفانه به دلیل گران بودن هزینه‌های خرید تجهیزات عکاسی، برخی آتلیه ها آنها را کرایه می‌کنند و اگر گاهی اتفاقی یا مشکلی برای دوربین و یا تجهیزات نورپردازی به وجود آید، مدیریت آن سخت خواهد شد و طبیعتا شما دلتان نمی خواد روز عروسیتان با مشکلات ناگهانی مواجه شود.

3- ارتباط صمیمانه ای که بین عکاسان و زوجین پدید می‌آید ازجمله عوامل مهمی است که تاثیر بسیار زیادی داشته و همچنین ارتباط خوب باعث می‌شود در لحظات احساس مثبتی پدید آید. نکته دیگر اینکه نحوه بیان حالت‌ها و ژست‌ها از سوی عکاسان نباید بصورت فرمانی و دستوری باشد.

نکته پایانی

شب عروسی یک شب‌های فراموش نشدنی است، بنابراین عکس‌ها یادآور لحظات خوش، عشق و وصال شما است که برای همیشه در خاطرتان ثبت خواهد شد و با تماشای عکس‌ها و تصاویر خاطرات تان زنده می‌شوند. درنتیجه انتخاب آتلیه مناسب عروس با عکاسان حرفه‌ای، نمونه کارهای خلاقانه و ایده پردازی‌های نوین مواردی هستند که باید برای آتلیه انتخابی تان، مد نظر داشته باشید.

مطلب قبلی تفاوت فایل عکس RAW با JPG
مطلب بعدی عکاسی تبلیغاتی از محصول
Print
522