مطالب مفید عکاسی

احساس کودکان در هنگام عکاسی
SuperUser Account

احساس کودکان در هنگام عکاسی

عکاسی از کودکان می تواند چالش برانگیز باشد. نوزادان و کودکان احساسات مخصوص به خودشان را دارند، و گاهی وقتها خلق و خوی آنها می­تواند مانع از انجام کارعکاسی شما شود. اما اگر بدانید که چگونه در دام آن نیفتید و کمی روانشناسی کودک یاد بگیرید، می توانید در عکاسی کودکان بهترین عملکرد را داشته باشید همراهی پدر و مادر هم به شما کمک می کند تا راحت تر با کودک ارتباط برقرار کنید.

در ادامه  مقاله با ما همراه شوید.

آنها را بخندانید

یک کودک شاد باعث می­شود که عکس­های شما زیبا، طبیعی، صمیمی و پر از حس زندگی کودکانه باشد. شما می توانید از هر ترفندی در عکاسی کودک مثل اسباب بازی، جقجقه، بازی کردن با او و ... استفاده کنید و کودکان را به خنده و ذوق وا دارید. والدین نوزاد عاشق چنین عکس هایی هستند. چشمان پر خنده آنها معصومیت شان را بهتر نشان می دهد، دقت کنید این لحظات حساس را کشف کنید تا عکس هایی عالی ثبت کنید

با نوزاد صحبت کنید تا توجهش را جلب کنید

صحبت کردن با کودک در برقراری ارتباط عاطفی با آنها بسیار به عکاسی شما کمک می کند، و اثر این ارتباط را در عکس‌هایتان خواهید دید. با بچه­ها صحبت­کنید و ترغیبشان کنید تا به شما نگاه کنند و ارتباط چشمی خوب  با آنها برقرار کنید. می توانید صداهای بامزه دربیاورید و کاری کنید تا کودک به دوربین عکاسی شما مرتب نگاه کند راه شناخت بهتر نوزاد این است که قبل از شروع به عکاسی با والدین او صحبت کنید تا متوجه شوید که چه چیزی  و چه کاری بیشتر کودکشان را به خنده در می آورد، یا چه چیزی آنها را می­ترساند، تا از آن اجتناب کنید. اصولا بچه ها به خوبی به صدا­ها آگاه هستند، بنابراین آنها سر خود را به سمت صداهایی که بیشتر دوست دارند بشنوند، برمی گردانند این لحظات را سریع ثبت کنید. برای تولید این صداها می توانید از والدین کودک کمک بگیرید.

اسباب بازی کودکان برای ارتباط بیشتر

اسباب بازی کودکان را فراموش نکنید و هر جا که می روید آنها را به همراه خود داشته باشید. دلبستگی کودک گاهی به یکی از وسایلش بیشتر است، آنها را کشف کنید. این کار به کودک آرامش بیشتری می دهد و او را به سر ذوق می آورد و عکاسی در این موقعیت ها، باعث ثبت خاطره ای خوب برای او می شود. عکاسی از کودکان از شیرین ترین، مهیج ترین و البته سخت ترین کارهای حرفه عکاسی است. ولی شما با ثبت هر چه بهتر خاطرات کودکان می توانید آرشیو خیلی زیبایی از این نوع عکاسی ها داشته باشید. گاهی هم البته ممکن است، دچار اشتباهاتی در عکاسی کودک شوید، که بهتر است از آنها اجتناب کنید.

سخن آخر

با توجه به مکان زندگی تان و همچنین روحیات کودکتان می توانید مکان عکسبرداری و ژست های گوناگونی را انتخاب کنید. رشد و تغییرات هر روزه کودکان زمان زیادی برای فکر کردن به شما نمی دهد، با مشورت با کارشناسان حرفه ای، برای عکسبرداری از کودک دلبندتان زودتر اقدام کنید و این لحظات شیرین و دوست داشتنی کودکتان را ثبت کنید. و البته نکته مهم  در تمامی عکس های کودکان چه در منزل و یا آتلیه  و یا در فضای باز امنیت و راحتی اوست. هیچ چیزی ارزش به خطر انداختن سلامتی و یا ناراحت کردن کودک را ندارد به این نکته حتما دقت کنید.

مطلب قبلی تعیین دقیق بودجه عروسی
مطلب بعدی انتخاب و عقد قرارداد با تالار یا باغ
Print
798