مطالب مفید عکاسی

نکات مهم در عکاسی از نوزاد و کودک
SuperUser Account

نکات مهم در عکاسی از نوزاد و کودک

عکاسی از نوزاد و کودک

دوران کودکی یکی از مهمترین دوران شکل دهی شخصیت است. کودک با محبت بیشتر از والدین احساس امنیت درونی می کند. یکی از این توجهات و محبتی که والدین می توانند انجام دهند، ثبت لحظات کودکی او است. و عکاسی یکی از بهترین کارهایی است که شما برای ثبت این خاطرات می توانید برای کودک خود انجام دهید. در ادامه مقاله توجه شما را به برخی از نکات عکاسی از نوزاد و کودک جلب می کنم تا بیشتر با این زمینه آشنا شوید و بتوانید لحظات قشنگ کودکتان را به زیبایی ثبت کنید.

شناخت خلق و خو

یک عکاس خوب اول باید روحیات کودک را درک کند. برای شناخت این درک می تواند با والدین او صحبت کرده تا متوجه خلق  و خوی اش شود. جایی اگر لازم است سر او را با بازی گرم کند یا وسایلی همراه خودش داشته تا بتواند توجه کودک را جلب کند. کودک باید احساس آرامش و امنیت را در ابتدا حس کند، قرار است زمان زیادی برای عکاسی بگذاریم، پس باید همه چیز در حوصله او باشد و او احساس رضایت داشته باشد. شاید لازم باشد عکاسان برای اینکه حرفه ای تر در شاخه عکاسی کودک فعالیت کنند، کتاب های روانشناسی کودک را نیز مطالعه کنند.

پوزیشن

عکاس باید با توجه به جثه و حرکات کودک پوزیشن های مختلف را کشف کند. ولی این پوزیشن های زیاد نباید موجب خستگی و کلافگی کودک شود و او را آزار دهد. پس باید با دقت و ظرافت این کار انجام شود. سعی کنید لباسی راحت بپوشید تا در جابه جایی، تحرک و خم شدن‌های متوالی برای عکاسی راحت بوده و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. 

ژست

مدل های زیادی از ژست کودک در کنار مادر و  پدر وجود دارد. بطور مثال ژست کودک می تواند در خانه با وسائل بیشتری از منزل انجام شود، آشپزخانه، حال، پذیرایی، اتاق کودک و ... یا شما می توانید در حالت خواب از آن ها عکاسی کنید حوصله کودکان در این سنین سریع تر سر می رود پس این گزینه خوبی برای عکاسی است. یا حتی شما می توانید با وعده های غذایی ساده خانه نیز ژست های قشنگی از عکس کودکان را پدید بیاورید.

تم

عکس خانگی نوزاد می تواند تنوع و خلاقیت زیادی داشته باشد و می شود از تم های گوناگون استفاده کرد. وقتی در خانه عکس می گیرید شما دیگرمحدودیت زمانی ندارید و هر زمان احساس کردید که نوزاد شما سرحال و خوش اخلاق است می توانید عکاسی کنید. در ادامه برخی تم های عکاسی را که می تواند باعث تنوع در عکاسی شما شود را می گویم.

شما با عکس کودک با تم های پارچه ای می توانید لباس های مختلفی شبیه گل، خرگوش، زنبور و مدل های فانتزی دیگری که تزیین شده اند را به نوزاد خود بپوشانید و تم های جالب برای عکاسی درست کنید.

یا تم های خلاقانه که شما می توانید وسایل خاطره انگیز نوزاد خود را روی پارچه های عکاسی بچینید و عکاسی کنید. حتی با استفاده از شال و روسری و لباس های دیگر خود می توانید زمینه های جالب درست کنید.

سخن آخر

توجه داشته باشید اگر می خواهید عکاسی حرفه ای داشته باشید حتما با مشاوران ما صحبت کنید. در این مقاله کوتاه سعی شد برخی از نکات را یادآوری کنم ولی شما باید دقت داشته باشید این کار ظرافت های زیادی دارد، آشنایی با انتخاب انواع دوربین، لنز و نورپردازی و ... گرفته تا انتخاب لباس، بهداشت و ... تا خلاقیت و داستانسرایی برای عکاسی کودک و بسیاری از تنوع ژست ها و تم های مختلفی که برخی از آنها در بالا گفته شد می تواند باعث ثبت بهترین خاطرات از کودک شما باشد.

مطلب قبلی نکات مهم عکاسی پرتره
مطلب بعدی دانستنی های مراسم عروسی
Print
940